Sushi Runs in Paris

Sushi Runs in Paris

Voeding de laatste week

marathonPosted by Annie Tue, March 31, 2015 08:47:28

Om toch nog efkens de voeding van de laatste week toe te lichten.

Marathon lopers

Om jullie volledig goe voor te bereiden op de big run nog volgende zaken in gedachten houden, we gaan eerst de spieren/pezen uithongeren, leeg maken zodat we die dan daarna met niks anders dan koolhydraten kunnen stapelen en we hopen de dag van de marathon zo lang mogelijk op die reserve te kunnen lopen

Maandag, dinsdag en woensdag zijn het eiwitrijke en koolhydrate vrije dagen; wat wil da zeggen, zoveel mogelijk eiwitten eten= spek met eieren,, vis, kip , rood vlees, groentes, yoghurt , platte kaas, melk maar GEEN brood, pasta, rijst, aardappelen en suikers dus ni teveel fruit en zeker geen bananen

Donderdag, vrjidag en zaterdag mogen we dan à volonté koolhydraten eten, liefst de goeie dit wil zeggen muesli, brood, pasta, rijst, noten, rozijnen, abrikozen, muesli repen, sultana's, bananen en af en toe chocolade maar vermijd vetten dus gene frit, kroketten, hamburgers , ijsjes etc

D day:

2 uur voor start een ontbijt met pannekoeken ( sommige van onze loopclub nemen een pakske kant en klare pannekoeken van den delhaize of zoiets mee en eten dat tijdens het ontbijt in het hotel met honing en confituur) , wit brood ( geen granen brood ) , confituur, honing, bananen, chocolade, muesli, Corn flakes, rice krispies, honey pops, peperkoek etc

drink sportdrank ( met koolhydraten ), zeker ook een fleske meenemen naar de start terwijl je staat te wachteN

en dan tijdens de loop heeft hopelijks iedereen voor zichzelf uitgemaakt of het bananen, abrikozen zullen zijn of gels of een combinatie en als je sportdrank wil drinken dan moete de supporters ons dit aanreiken terwijl we voorbij snellen

Als je last hebt van tijdens het lopen te moeten kakken, dan nog volgende richtlijnen voor zaterdag en zondag, dus alleen voor die die daar last van hebben!!

Zaterdag/

Enkel ’s morgens nog een banaan.

Die dag geen groenten en fruit eten (ook geen fruitsap!!), dus ook geen confituur met pitjes

Wel witte toast met gelei of luikse siroop

Drinkyoghourt (geen yoghourt met fruit)

Corn flakes, rice krispies, honey pops

Magere melk

Rijstkoeken, boudoirs, letterkoekjes, vitabis

Pudding, rijstpap

Zaterdag avond: Pastaparty : enkel pasta met magere saus : zeker geen groenten, wel lichte tomatensaus zonder ajuin

D-day :

Min. 3u op voorhand licht ontbijt : toast met gelei, rice krispies, honey pops,..

Geen fruitsap!!

0.5l dorstlesser (met koolhydraten) drinken per uur dat ge zult lopen op de marathon.

tijdens de loop: geen bananen, geen peperkoek, geen gedroogd fruit en dit dus vervangen door gels

Per gel dat we gebruiken : 500ml dorstlesser vervangen door water

Mor as ge nen andere boek vastpakt zullen daar zeker weer andere dingen instaan maar dit is wat wij de laatste 7 jaar gedaan hebben


Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.
Posted by Luc Tue, March 31, 2015 21:46:47

Merci Annie voor de goede en uitgebreide raad...beste website tot nu toe;-)! Dus ik maak geen fruit/ groentesap voor in Parijs en moet de blender nie meesleuren. Wij dachten rijstpap te maken, met echte melk vd boer...da's prima denk? En de pasta die we voor zaterdag op 't menu dachten is behoorlijk droog, kerstomaten en olijfolie..ook goe denk? Of, voor alle veiligheid...zie je het zitten daar samen de ingredienten te halen en te prepareren!? Wij nemen sowieso eigen muesli, sportdrank en zo mee...die dingen die ik nu zo gewoon ben. Voor de rest, wat we van thuis willen meenemen...Carine, ging jij een boodschappenlijstje maken of spreek gerust met Stien af, wij halen da wel! Man, man..'t begint serieus te kriebelen;-)!