USA2012

Page - St. George

VakantiePosted by Carine Sat, September 15, 2012 07:32:09
Vandaag niet al te vroeg opgestaan. De 89 alt sond op het programma, die hadden we nog niet gereden; Onderweg weer een aantal caches gedaan, langs Jacob lake en toen verder naar de smithsonian backway. Maar onderweg gebeurde het : de sheriff met zwaailichten achter ons. En die waren duidelijk voor ons bedoeld! Cis netjes aan de kant van de weg gaan staan. We wisten zelf wel waarom. Cis reed te snel. Enfin, een babbel over onze achtste vakantie in de US en hoe mooi het was ed. Na controle van de papieren en id (die heeft hij nagetrokken want we zagen hem de gegevens opvragen in zn auto) werden we vereerd met enkel een verbale waarschuwing. Oef. Cis had dat goed aangepakt moet ik zeggen, met veel siroop.

Aan het begin vd smithsonian backway (weer ne zandweg ;-) )

twijfelden we. Het was al half vijf, de zon ging onder om half zeven. De weg is niet lang, maar als hij heel slecht was... In de visitorcenter van Big Water en Kanab kenden ze die weg niet smiley

toen we er waren kwam er juist een plaatselijke bewoner aanrijden. Hemeven doen stoppen en zijn antwoord was : it depends on how 'picky' you are on your car. (hoe voorzichtig). Toen ik zei dat het een rental car was, moest hij eens smakelijk lachen en zei dat we m maar moesten rijden smiley

Dat hebben we gedaan. Van zuid naar noord (Kalamansmiley) en in de late uren zodat we mooi zicht hadden met de zon op de rotsen. Zeer mooie weg in goede conditie. Enkel bij de afdaling was hij vrij rotsig. We hebben ook nog het spookdorpje Grafton bezocht. En het bijhorende kerkhof. Het dorpje bestond uit niet meer dan n schooltje, kerkje en drie huizen.

Even hebben we overwogen om in het nabijgelegen Springdale met zijn mooie park Zion te overnachten. Maar omdat we hier al twee maal geweest zijn tuften we verder naar ST. George, een niet zo ver gelegen stadje.

Zonder reservering en dat hebben we ondervonden. De eerste vier hotels waren volzet. Uiteindelijk in de ramada inn nog n bed gevonden. Met internet, ontbijt en een rookkamer(de eerste deze vakantie). Dus al bij al tevreden.

Nog één nacht voor Vegas. De dirtroad ten westen van St George met de joshua trees zou ik nog willen rijden. Voor de rest zien we wel wat er nog op ons pad komt.

Bluff- Page

VakantiePosted by Carine Sat, September 15, 2012 07:15:21
Veel gereden vandaag en veel mooie dingen gezien.

We zijn begonnen met de mooie dirt road valley of the gods. Ook daar stonden enkele caches op het programma. Bij de seven sailors (rots in die vorm) lag een cache. We waren vroeg vertrokken, dus die wandeling van 1,5 mile kon wel.

Ze leek korter dan ze was doordat je onderweg mini canyons tegenkomt waarbij je dan weer moet omlopen. Eigenlijk ben ik een 'chicken' :-)

Als ik alleen was geweest had ik al lang teruggedraaid. Onderweg kwemen verschillende soorten en groottes van ontlasting tegen. Wat wil zeggen dat er ook kleine en grote beesten wonen. brrrr

Ik was zeer op mn hoede ;-) Maar uitgezonderd enkele lizzards gelukkig niets gezien. Enfin, we hebben de cache niet gevonden. Maar wel de andere in valley of the gods. smiley Cis is helemaal niet zo'n cachefan als mij, maar gelukkig is hij zo lief om onderweg tig keer te stoppen en de wandelingen mee te doen!

Na valley of the gods was het tijd voor de innerlijke mens. In Mexican Hat hebben we heerlijke gebakken boterhammen (ezelsoren) met marple syrop gegeten.

Monument valley voorbijgereden wegens al gedaan.

Via Kayenta (wat is daar veel bijgebouwd tegen 2009!) via Tuba City (indianen) naar balanced rock. Dan verder naar blue canyon. Op het forum had ik gelezen dat het zo mooi was, dus dat stond zeker op het programma! Door de wegbeschrijving van Kalaman (bedankt!) konden we er recht naartoe rijden. Een makkelijke zandweg ware het niet dat 2 miles voor ons doel de weg naar beneden gata en dat stuk weggespoeld was. En het was nog wel een stukje asfalt! Groten brede groeven erin. Je kon echt niet meer verder. Misschien hadden we wel naar beneden kunnen sukkelen met een groot risico voor beschadigingen, maar we hadden zeker niet terug omhoog geraakt. Niet aan te doen. Balen wel.

Terug en dan naar coalmine canyon. Dat was echt zo mooi! Cis vond het nr 1 op onze reis. Hij was echt onder de indruk.

Vanuit Tuba City wilde hij nog verder naar Page. Zo gezegd, zo gedaan ;-)

Zonder reserveren en wat bleek : days inn was vol. In Page zijn naar mijn mening niet al te veel fatsoenlijke hotels dus Cis op weg naar wahweep. Een hotel met zicht op de haven van lake powell. Mooi zicht. De prijs was navenant maar ik mocht er niet over zagen zei Cis. Bij deze heb ik het dus hier gedaan ;-)

Nog gaan eten bij Denny's en daarna mij caches gaan laden in de lobby. Wifi in de kamer werkte maar heel beperkt en ik vloog er regelmatig uit. Nu, dat wisten we ook. Normaal was er zelfs geen wifi op de kamer.

Terwijl ik buiten aan de lobby caches aan het laden was en onderwijl sigaretje aan het roken kreeg ik het gezelschap van een jonge Amerikaan die wilde weten hoeveel inkomen je in Belgie moest hebben om rijk te zijn of beter gezegd royaal kan leven, maar een porsche moest er niet bij zijn ;-) . Euh, wat moet je daar op antwoorden.... Ik heb +100.000 euro gezegd en hij was duidelijk onder de indruk. Achteraf bezien snap ik het wel,ik heb bruto gezegd en hier in Amerika is dat een heel ander systeem.

Hij zal wel B als het beloofde land zien haha !

korte update

VakantiePosted by Carine Fri, September 14, 2012 18:21:37
Het internet valt hier continu uit dus effe een reactie

Valley of the gods gereden.

Blue canyon tot op 13,2 mile want daar was de weg weggespoeld zucht. We hebben m dus zien liggen, maar niet de bodem. En twee miles enkel op de middag was geen optie voor mij.

Coalmine canyon OK.

Balanced rock ok.

Nu in Page.

Na info gevraagd : Cottonwood nog steeds gat van 15 feet in.

Smockey mountain één natte klei. Enkel met echte 4X4 en dan nog.

Over smithsonian backway weet niemand iets precies dus die proberen we gewoon.

Ben er even opstandig over geweest, maar dat is alweer over ;-)

Na de zondvloed in Vegas en St. George , de regen in de hele Zuid utah regio met bijhorende temp daling is het nu terug schitterend weer en stikkewarm.

@ Kalaman : het is heel belangrijd dat je de combs wash road 's avonds rijdt mbt de lichtinval in de canyon. Anders zit je in de schaduw. Het is n leuke dirt road maar geen sm mount nivo . Maar die heb je al gedaan.

Moab - Bluff

VakantiePosted by Carine Thu, September 13, 2012 05:57:56
Ondertussen zijn we weer twee dagen verder, en omdat mijn madam het zo druk heeft met het inlezen, loggen en zoeken van nieuwe geocaches alsook het herplannen van de verdere reis, is het weer aan mij om het thuisfront op de hoogte te houden van het reilen en zeilen hier in het zonnige zuidwesten van het beloofde land.

Al bij al was het gisteren helemaal niet zo zonnig, de ganse dag bewolkt en tegen de avond natte (!) regen. Ik voelde mij direkt helemaal thuis en dat was niet de bedoeling ...

Omdat we wisten dat het weer niet echt schitterend zou worden hebben we er een rustig dagje geocache van gemaakt. Niet te ver van ons huizeke, in de buurt van Ken's Lake dat hier amper enkele miles vandaan ligt.

Daar hebben we wel wat afgewandeld en veel gezocht, want Carine had daar nogal wat caches te vinden, we hebben nogal lang achter de "faux falls" moeten zoeken, watervallen die niet echt puur natuur zijn, een beetje zoals die van Coo. Uiteindelijk hebben we ze wel gevonden, maar spijtig genoeg was alles kurkdroog en viel er helemaal geen water naar beneden smiley. We hebben nog een poging gedaan om richting Monticelli te rijden om daar nog wat te vinden, maar toen begon het goed te regenen en zijn we onverichterzake teruggekeerd. Een vrij rustig dagje dus, en meteen ook het laatste in ons mooie huisje.

Doordat de voorspellingen voor Colorado zo slecht zijn, hebben we de planning drastisch gewijzigd en gaan we terug naar het westen ipv verder naar het oosten. 't Is niet omdat we niet graag naar Colorado gaan, maar ze wisten daar nu toch al lang genoeg dat we eraan kwamen, dan hadden ze toch ook het weer een beetje navenant kunnen verzorgen.

Vanmorgen zijn we dus gestart richting zon, via Monticelli over Branding naar Bluff. Onderweg weer heel wat caches gezocht en gevonden, dus mijn madam is een tevreden madam vandaag. Onderweg altijd wolken en een beetje nat gehad, maar toen we in Bluff aankwamen hadden we terug een mooie blauwe lucht met bijhorende aangename temperaturen (ergens tegen de 30 graden, wat door ondergetekende als ok werd bestempeld ). Deze streek werd vroeger door de indiaantjes bewoond, eerst de Anastazi, dan de Paiute, de Navajo en uiteindelijk de Utes. Het stadje ( lees : dorpje ) is vooral bekend geworden doordat ene grote baas van de Mormonen eind 19e eeuw vond dat het tijd werd dat hij zijn zonen en dochters uitzond naar de tot dan toe nog onontgonnen gebieden ten zuiden van de Colorado rivier. Toen zijn 70 families met paard en kar de weg (die er nog niet was) opgestuurd om het enige echte geloof te verspreiden. Ze hebben er uiteindelijk een half jaar over gedaan, en hier in Bluff vind je dan nog de restanten van hun eerste woningen, wat op zich wel tof is om eens te zien. In het visitor center kregen we gratis een exemplaar van het "Boek der Mormonen" dat we beleefd hebben geweigerd.

Vanavond hebben we nog een hapje gegeten op het terras van de Cottonwood Ranch, niet slecht maar ook niet om over naar huis te schrijven. We slapen in het Red Rose Inn, is wel in orde maar relatief duur voor wat het is.

Morgen wordt een goed gevulde dag. Eerst naar Valley of the Gods, daarna via Monument Valley richting Tuba City, waar Carine nog een of andere weinig bekende canyon wil zien. Daarna zal het er van af hangen hoever we geraken, slapen doen we ofwel in Tuba City, ofwel als het niet te laat wordt in Page. De komende drie nachten hebben we niets geboekt, dus we zien wel waar we uitkomen. Het enig dat vaststaat is dat we zondag in Las Vegas verwacht worden, en we kunnen die brave mensen daar toch niet teleurstellen. Het plan is om daar met enkele dollars ons stinkend rijk te gokken en dan beladen met goud en zilver naar belgenland weer te keren om daar te gaan rentenieren. Strak plan noemen ze dat in Nederland.

Ik heb geprobeerd om wat foto's op te laden, maar de verbinding is hier wel heel traag en 't zal dus voor nen andere keer zijn.

Tot een dezer,

edit : Wat Cis nog vergeten is : we hebben een mooie dirt road gereden. Zoals gewoonlijk bij ons, weer laat op de dag zodat we juist voor zonsondergang terug waren. De combs wash road. Echt een aanrader. Een mooie , brede zandweg. Zalig relaxt rijden in een desolate omgeving. Helemaal desolaat was hij niet want een coyote kwam even goeiedag zeggen ;-) Maar als je in Bluff bent en je hebt een uurtje over : een aanrader.

Moab ctd

VakantiePosted by Carine Tue, September 11, 2012 16:44:57
Vanmorgen om half 7 opgestaan omdat mijn madam mij een cadeauke had gedaan voor mijne verjaardag : horsebackriding !

Was geboekt via Moab adventures, en de wandeling startte in de Red Cliffs Lodge. Er waren naast mezelf nog 5 koppels, en ik was den enige alleen smiley. Gelukkig was een van de twee wrangers een mooie jongedame, zodat ik mij al snel niet zo alleen voelde smiley.

Eerst het hele ritueel van paarden buitenhalen, borstelen, zadelen, ... mogen volgen, wat basic instructies gekregen, en we waren al vrij snel 'on the road'. De tocht ging door Castle Valley, en was echt prachtig. Geen brede ruiterpaden maar smalle paadjes, steil omhoog en omlaag, door beekjes, over de rotsen, precies echt.

Al bij al een zeer leuke ervaring, en zeker voor herhaling vatbaar !

Toen ik achteraf de foto's liet zien aan Carine dacht die dat er eentje van nen indiaan bijzat :

Daarna ( het was inmiddels middag ) terug naar ons huisje, waar we ons klaarmaakten voor de volgende rit : Canyonlands.

Hier zijn we al eens geweest enkele jaren geleden, maar we vonden het toch de moeite om nog eens langs te gaan. Echt een prachtige omgeving, met zicht op de green river valley en met in de verte de La Sal Mountains, waar we gisteren gereden hebben.

Toen was het even twijfelen hoe we zouden terugrijden, ofwel via de Long Canyon die we nog niet hadden gedaan, ofwel via de Shafer Trail, een fantastische rit met veel haarspeldbochten en een scenic rating van 10. Het is uiteindelijk de laatste geworden, de Long Canyon houden we voor morgen.

Na de eerste grote afdaling kwamen we op een splitsing, en toen kwam Carine op het lumineuze idee om toch even de andere weg te nemen om naar een of andere Arch waarvan ik de naam vergeten ben, maar die Carine kende via het forum. Hier werd de weg wel echt slecht, zeker niet geschikt voor ons jeepke, en we hebben meermaals gedacht om terug te keren, ook al omdat het stilaan later werd en we geen zin hadden om de rest van de rit in het donker te moeten doen. Uiteindelijk zijn we er toch geraakt :

Daarna terug tot op de Shafer Trail, waar we toch verwonderd waren over de zeer slechte conditie van de weg. Deze werd in de boekskes als rating 3 aangeduid, wat normaal met een high clearance te doen moet zijn, en ook in onze herinnering was die weg niet zo slecht. In de praktijk was het oppassen geblazen, de toestand was veel slechter dan enkele jaren geleden. Wat misschien wel meespeelde was het feit dat we die de vorige keer met een hummer hebben gedaan, en het daarmee kinderspel was ... Afin, we zijn zonder kleerscheuren net voor donker terug beneden in Moab geraakt, maar als ik wist wat ik nu weet zou ik het niet gedaan hebben met ons jeepke.

En zo zijn we weer aan het einde geraakt van een lange dag, een beetje moe maar voldaan gelijk ze zeggen.

Ik heb slechts een deel van de Shafer Trail op de Gopro gefilmd, want ineens gaf hij aan dat de schijf vol was, wat volgens mijn berekeningen niet kon zijn omdat ik die gisteren nog had leeggemaakt. Blijkt dat als ge zo'n schijf leegmaakt op ne mac ( in de prullenmand ) de schijf pas ook daadwerkelijk leeg is wanneer ge die prullenmand ook leegmaakt, wat ik niet had gedaan smiley. Weeral wat bijgeleerd dus.

Morgen wellicht wat anders op het programma, vermoedelijk een rit en een wandeling in de bossen naar een waterval. Ondertussen is Carine de route na Moab volledig aan het veranderen wegens de slechte weersvoorspellingen in Colorado, en we zouden liever in het goede weer blijven. We zien wel !

cis.

Moab-Moab

VakantiePosted by Carine Mon, September 10, 2012 17:54:10
Vandaag even koelere oorden opzoeken. Moab ligt grof gesitueerd in een vallei met langs de ene kant rode rotsen en langs de andere kant een groot bos. Zeer simplistisch gesteld, maar daar komt het op neer. In de le sal mountains lopen verschillende dirt roads, er wordt ook veel met jeeps gecrost. We zijn hier nog niet geweest dus besloten een daguitstap in de bergen te doen.

Een gekende weg is de mountain loop road maar we hadden een langere, uitgebreidere weg op het programma staan. Achteraf gezien al goed, want een groot gedeelte van de mountain loop road was afgesloten. Je begint je op de duur af te vragen of er opzet in het spel is smiley

Een heel groot deel van de tijd reden we op meer dan 10.000 feet, grofweg gezegd boven de 3000m. Dat was ook goed te voelen aan de temperatuur die aangenaam koel was, maar toch nog warm genoeg om het zomerse gevoel te behouden.

De weg is grotendeels berijdbaar met een gewone auto, alhoewel wij zijwegen genomen hebben waar je wel high clearance voor nodig hebt. Maar als je op de grotere gravelwegen blijft is er geen probleem om deze te rijden met een gewone auto.

We hebben veel fotostops genomen, ons subway broodje opgegeten en de nodige sigarettenstops gemaakt. En natuurlijk enkele caches gedaan. We hebben er dan ook bijna een volledige dag rijden opzitten.

Ontelbare eekhoorntjes, konijnen, nog meer koeien en stieren die daar rondgrazen, vier herten, zo van die beestjes die mooi recht op zitten met hun pootjes tegen elkaar maar waar ik niet van op de naam kan komensmiley, en een ,we vermoeden dode geit, die half opgegeten was. Het was geen aangenaam zicht te zien hoe andere dieren zich tegoed deden aan de ingewanden smiley. En natuurlijk Cis zijn geliefde adelaars niet te vergeten !

Onderweg enkele mooie vergezichten op de foto gezet en Cis is meer dan ééns uit de auto geslopen om herten te kunnen trekken.

Eén keer moest ik voor een cache over de prikkeldraad kruipen en een stukje verder lopen. Nadat ik de cache gelogd had en mijn eerste stappen terug zette hoorde ik Cis roepen : pas op, een BEEST ! Nog nooit zo hard gelopen! Hehe, bleek het een (flauwe) grap te zijn. smiley

In de bergen liggen enkele heel mooie meren. Met hier en daar sjieke villa's waarvan we niet echt konden plaatsen wat die nu hier stonden te doen in de middle off nowhere.

Terug thuis was het net nog niet donker en om de hele dag autozitten te verteren hebben we een buurtwandeling gemaakt (met enkele caches). O ja, voor we vertrokken ook nog onze rest sushi opgegeten. Mooie golfbaan , schitterend gelegen. Ons huisje behoort eigenlijk ook tot het golfbaancomplex geloof ik. De caches lagen in het gesteente naast de golfbaan waarbij je wel wat moest klauteren en klimmen. Geen probleem ware het niet dat bij een cachebeschrijving stond dat dit gebied bekend is omwille van zijn giftige slangen en je dus zeer voorzichtig moet zijn. De drang naar het cacheloggen was te groot maar we hebben geen slang gezien.

Het was donker toen we terug waren. Eerst lookbroodjes gebakken en daarna elk een halve pizza gegeten.

De rest van de avond hebben we gebrainstormd over waar we nog naar toe gaan. Woensdag stond Ouray op het programma . De weersvoorspelling is daar echter zo slecht: hele dag regen(98%) en max 12 graden. We hebben het hotel gecanceld en hebben nu vier 'lege' nachten over vooraleer we terug in Vegas zijn. We hebben alle mogelijkheden opgesomd, maar daar is het ook bij gebleven. Er is dus nog niet beslist waar we naar toe gaan.

Nu zit ik hier met een lekker tasje thee in het morgenzonnetje terwijl Cis is gaan paardrijden.

Moab-Moab

VakantiePosted by Carine Sun, September 09, 2012 07:33:58
Hehe, vandaag een dagje rust.

Dat begon al met uitslapen. Wat in concreto betekent dat Cis om half 10 uit zn bed kwam en ik tegen de middag ;-) Maar wat deed dat deugd, slapen in een goed bed.

We zijn allebei zo tevreden over ons huisje. Het is echt perfect in orde en eigenljk toch een verademing na de boktorren ;-)

We hebben twee slaapkamers en twee badkamers. Nu goed, we mogen er van elk maar ééntje gebruiken omdat ik korting heb kunnen afdingen omdat we maar met twee zijn. In ruil hebben we beloofd de tweede kamers niet te gebruiken. Wat ook helemaal niet nodig is!

Een luxe echte Amerikaanse ijskast die nog meer wow is dan de onze ;-) Een eigen terras, een volledig ingerichte keuken, mooi en degelijk salon, grote TV, DVD, radio, internet, etc. We genieten ervan!

Een stuk in de namiddag en we moesten toch iets gaan doen, want trop is trop. Ik heb een deel caches geladen en we vertrokken op geocachetoer in het dorp. Die toer eindigde op een terras in het dorp. Naast ons een kliek Belgen van Wijnegem en omstreken. Man, man, wat waren dat luxebeesten. Ze betaalden topprijzen voor de hotels. 180 euro voor een best western in Moab, 200 euro voor hun hotel in Page ! Wel, dan zitten we met ons luxe huisje veel beter voor minder geld. Ze hadden drie dagen in Vegas gezeten, in Caesars Palace, ook niet min. In Page hadden ze een boottocht gedaan en in Moab een 4X4 toer.

Er zijn rijke mensen in Belgie ;-)

Nu, het terrasje eindigde met een lekkere ijscoupe en om te bekomen zijn we even gaan rusten in 'ons' huizeke ;-)

Na de rust terug de auto in en gaan cachen. We hadden in 'onze' sjieke ijskast sushi staan. Maar tjidens het cachen kreeg Cis een hongeraanval smiley en zijn we gaan eten in de Moab Brewery. Lekker ! Pasta pesto met scampi voor mij en Mahi Mahi voor Cis. Zoals jullie al weten (of nog niet) is Cis bij ons de shopper en die kon het niet laten om toch een T shirt te kopen.

Voldaan terug naar 'ons' huisje. Onderweg hadden we de politie met flikkerlichten achter ons. Gelukkig reed ik, want anders had Cis met twee grote pinten wel eens een nachtje bak kunnen hebben. Op het forum is er iemand die de eer heeft gehad dat mee te maken. Al bij al was het niet voor ons maar voor een stel fietsers.smiley

Vanavond caches laden om morgen verder te kunnen. ;-) En toch eens even gepiept wat zo'n huizeke hier kost. Dat viel ons eigenlijk heel erg mee voor deze zeer toeristische omgeving. 225.000 dollar. Maar het systeem is hier heel anders, dus geen idee wat er nog allemaal bijkomt .

Green River - Moab

VakantiePosted by Carine Sat, September 08, 2012 06:12:44
Gisteravond zijn we nog iets gaan eten in het dichtstbijzijnde "family restaurant", waar we eerst nog een half uurtje mochten aanschuiven voor we een plaatsje kregen en waar de kwaliteit van de ons voorgeschotelde voedingsstoffen te wensen over liet. Carine had rosbief besteld dat meer weg had van soepvlees ( wat ze ook netjes heeft laten staan ) en ikzelf ne sirloin steak zonder smaak whatsoever. Tegenvaller dus, volgende keer zal het wel weer nen burger worden vrees ik ...

Vanmorgen was het toch al iets later dat we wakker werden, de eerste keer dat we een kamer met ontbijt hadden, maar dat hebben we aan onze neus zien voorbijgaan ( ontbijt werd geserveerd van 6 tot 9 en 't was al na negenen toen we onze kamer uitkwamen).

De rit ging naar Thompson Springs, maar om de freeway te vermijden kozen we dan toch maar voor een binnenweggetje, dat zelfs geen naam had maar uiteindelijk, zonder dat dat de bedoeling was want we hebben toch ergens de verkeerde afslag genomen, uitmondde in de Thompson Pass, zeer mooi ritje maar bleek toch meer iets voor nen echte 4WD te zijn. Maar dankzij de ongeëvenaarde vakkennis en stuurcontrole van ondergetekende werd het parcours feilloos afgelegd smiley.

Nu nog een verkorte versie van het verslag dat ik netjes had geschreven en bewaard, maar blijkbaar is er onderweg toch iets misgelopen want na publicatie bleef er alleen het bovenstaande stukje over en ik heb geen zin om opnieuw te beginnensmiley.

Dus uiteindelijk toch in Thompson Springs aangekomen, vandaar de Thompson Canyon tot het einde uitgereden, onderweg gestopt bij muurtekeningen van de indiaantjes van vroeger, bij een kerkhofje en bij het verlaten dorpje Sego, waart een van de vorige bewoners zijnen auto was vergeten.

Daarna verder richting Moab, waar we 5 nachten blijven. Huisje is dik in orde, details zal Carine morgen wel geven.