USA2012

De reisdag

VakantiePosted by Carine Mon, September 03, 2012 08:03:54

Vanmorgen liep om 7 u de wekker af. Zalig , een middagvlucht. Niet midden in de nacht opstaan, geen files (eigenlijk sowieso niet want het is zondag ;-) )

Na Senne aan zijn PC achtergelaten te hebben, hebben we relaxed de korte afstand naar Zaventem afgelegd.

Hoe het komt weet ik niet, maar ik heb nu pas gezien dat er in Zaventem een discount parking is. We betalen 51 euro voor 19 dagen parkeren, heel wat minder dan op de luchthaven zelf.

Er staat elke 5 minuten een shuttle /bus van de lijn klaar, die je gratis naar de luchthaven doet.

Wel interessant want de bus rijdt door het 'achter de schermen gebied' van Zaventem. Vooral oude gebouwen dus.

Niet alleen dat was een ontdekking, ook een rokersruimte in de B terminal! Jahoe, smokefree Brussels heeft een rokershok! Dat moest uitgetest worden en het werd unaniem goedgekeurd ;-).

Normaal gezien kopen we altijd een stuk of zes fardes sigaretten. Maar de helft van de prijs! Nog nooit gecontroleerd, dus dat risico nemen we maar. Deze keer zei de mevrouw aan de kassa echter dat we er maar twee mochten kopen. Reglementen. Dat verbaasde me. Het is toch onze keuze om te veel mee te nemen. Enfin, we zijn gewoon naar de winkel achter de veiligheid gegaan en hebben er nu 5 mee. Cis is iets meer chicken en wilde niet meer mee nemen.

Bart en Evy van het AA forum hebben, dezelfde vlucht als wij. De elite van de passagiers begonnen al te boarden, toen ik hen nog niet zag. Ik werd al een beetje ongerust. Bleek dat ze ten eerste vrij laat vertrokken zijn en dat ten tweede Evy haar rijbewijs was vergeten en ze zijn moeten terugrijden. Maar ze waren op tijd.

Het eerste gedeelte van de reis : acht uur vliegen naar Washington. Achteraan in de veewagen ;-). Cola met veel ijs voor mij en Cis tonic. Etenstijd bracht de alom bekende vraag : chicken or beef. Ja, beef maar. Ik eet liever geen kip omdat ik altijd aan die kale kippen in opfokrennen moet denken. Maar goed, de beef dus. Dat was duidelijk biefstuk, maar eerst twijfelde ik toch want hij sneed als een hamburger. Goed doorprikt dus. Het was te doen, maar ik heb bij united al stukken beter gegeten.

Precies op tijd landden we in Washington. Toch een vrij lange rij voor immigraties. Vooral bij de non USA citizens. Wij dus.

Uiteindelijk zijn er dan toch een viertal bijkomende hokjes opengegaan en dat klaarde de boel een beetje op. Onze bagage stond al naast de band. Twintig meter verder terug afgeven , langs de vingerscan,fotootje trekken en handbagageonderzoek et voilà, we waren binnen !

Eerste bezoek : rokershol.

Tweede bezoek : WC

Derde bezoek : iets eten.

We hebben ook nog even met Bart en Evy gebabbeld. En dat Marco nu wel veel werk zal hebben. Moest je dit lezen : we denken aan je Marco :-)

Na ons tweede bezoek aan het rokershol zagen we een verontrustend kleurtje op het mededelingenbord. We hadden prijs : een uur vertraging. Bart en Evy zijn denk ik op tijd vertrokken. Wel een beetje balen want we zien toch een beetje op tegen de tweede vlucht die toch ook 5 uur duurt.

Positieve kant van het verhaal : doordat er in centraal Amerika zulke zware onweren zijn, wordt de route omgegooid en wordt er helemaal in het zuiden gevlogen, wat betekent : een half uur minder vliegen :-)

We zitten nu in dat vliegtuig. Om de vijf uur zo snel mogelijk uit te zitten, schrijf ik nu al een deel van het verslag. We zijn beiden tot de conclusie gekomen dat we oud worden want zo erg zien we normaal niet op tegen de tweede vlucht.

De piloot meldde juist dat we binnen drie kwartier aan de grond staan. En alle elektronica moet sebiet af.

Ik leg er hier dus de riem af ;-)

Tot later.

Het tweede gedeelte van de reisdag.

We hebben beide toch een uurtje de ogen kunnen sluiten. Niet veel, maar toch iets. Het was donker toen we arriveerden en dat gaf weer het typische Vegas beeld : een zee van lichten in een volledig donkere omgeving. Onze bagage was er supersnel en ook de shuttle voor het car rental center stond achter de hoek klaar. Bij alamo aangekomen deze keer geen opdringerige verkooptechnieken. Op naar de garage en ondertussen duimen voor een Jeep. En ja ! Er stonden drie jeeps en één SUV. Heel veel keuze was er niet, ook niet bij de andere klasses. Maar dat deerde niet, we hadden de meest high clearance van al de auto's die er stonden. Een jeep liberty mét reserveband. Dat was toch wel een voorwaarde. Spijtig zat er op geen enkele jeep 4X4. Maar ik was al meer dan tevreden met de jeep mét reserveband. Op naar hotel Tropicana dat ik via priceline gewonnen heb. Dat ligt vlakbij de luchthaven, dus op 5 minuten waren we daar. Vrij snelle incheck. We hebben een kamer in de tower die goed te doen is. Geen superdeluxe als de Wynn maar goede, degelijke kamers. We zijn moe, maar buiten de hamburger/biefstuk in het vliegtuig en een veggie wrap op de luchthaven hebben we niets gegeten. We zijn nu aan het wachten op roomservice en liggen al in pyjama in bed :-)