usa2013

USA 2013 Yellowstone

Eindelijk gaan we er geraken

dag 2 : nebo loop en alpine loop

vakantiePosted by cis Sat, September 07, 2013 06:18:07
Vanmorgen waren we er al vroeg bij. Carine had slecht geslapen, we hadden zo'n dansende matras waarbij elke beweging van een van beide gebruikers ervoor zorgde dat de ander er van mee kon genieten, en blijkbaar heb ikzelf te veel liggen wroeten.
Om 7 u ben ik een toertje gaan lopen, was de eerste keer in de us voor mij, en dat was wel een leuke ervaring. 't Was nog halfdonker, overal stonden de sproeiers op de grasveldjes nog op, en geloof me, dat waren er heel veel, en met mijne gps in mijnen iphone ben ik ook zonder problemen terug in't hotel geraakt.
We zaten voor de gelegenheid in een Best Western hotel met een naar amerikaanse normen uitgebreid ontbijt, en dat viel reuze mee. Ik heb de wafels, pannenkoeken, donuts en muffins wel links laten liggen en het bij toast gehouden, sinds dat ik sportman geworden ben kan dat natuurlijk niet anders smiley.
Heb toch efkes naar het hondenhotel gebeld om te horen hoe het met ons madammen was, en daar zei die brave meneer natuurlijk dat ze het heel erg naar hun zin hadden, hij kon natuurlijk moeilijk iets anders zeggen smiley.
Daarna onze tocht naar 't noorden verdergezet richting Salt Lake City, met onderweg 2 scenic byways door de bergen. Eerst de Nebo loop, een rit van ongeveer 50 km waar we toch op een hoogte van bijna 3 km gereden hebben, met prachtige uitzichten onderweg. Ook even gestopt bij "devil's kitchen", een rode uitgesneden rotsformatie, 'k zal er nog een fotoke van in 't album zetten. 'k Heb ook een filmpje van de rit gemaakt, maar vanavond gemerkt dat mijne mac propvol zit, dus ik kan ze voorlopig niet opladen.

De alpine loop was een zwiters/oostenrijkse rit met veel haarspeldbochten, mooier dan de vorige vonden we allebei. Onderweg ook een wandeling gemaakt naar een watervalletje, ging nogal sterk bergaf en toen we beneden kwamen zagen we dat er daar vlakbij ook een parking was ... ge kunt het al raden, mijn madam is beneden gebleven en ondergetekende is alleen naar boven kunnen tenen om den auto te halen ... maar ze was niet in hare goeie vandaag, nogal last van de hoogteverschillen en ook een beetje van het gebrek aan bastos en diens ondermaatse vervanger ( marlboro). Ze kijkt er nu al naar uit dat die andere Carine volgende week echte sigaretten meebrengt smiley. Die (andere Carine) is trouwens volop bezig met de voorbereidingen voor haar bezoek volgende week in Vegas, dus als er alsnog iemand een gokje wil wagen kunnen er nog altijd envelopen met briefkes van 500 worden meegegeven, Carine zal dan wel zorgen dat de centjes op de juiste manier en met de grootste winstkansen worden ingezet.
Al bij al toch weeral heel wat kilometerkes gedaan vandaag, en mijn pijp is ook uit nu, we hebben daarnet in't hotel nog iets gegeten in de bar, heel lekker trouwens, en nu zou ik zo kunnen slapen, maar 'k moet me nog wat wakkerhouden anders ben ik morgen weer zo vroeg op. Morgen staat er een rustig dagske gepland, dus geen reden om vroeg op te staan.
Toen we daarnet trouwens door Salt Lake City reden kwam er ineens een grote stinkende stofwolk over de stad hangen, ni te doen. We dachten dat het (heel veel) smog was, we hebben er ondertussen al enkele verschillende mogelijke verklariingen over gehoord, maar het zou te maken hebben met wat ze hier de "lake stink" noemen, en dat zou komen van afval van organismen die in het Salt Lake zitten, dat bij de juiste temperatuur en windrichting voor dit effekt zorgt. Is blijkbaar heel uitzonderlijk, gelukkig maar want die geur was echt niet te harden. Al goe dat er een fitnesszaaltje is in het hotel, want morgen gaan lopen in die stank zie ik echt niet zitten.